Vítejte a těším se na Vás.

Červen 2016

Jahodový dortík

24. června 2016 v 15:52 | Natty |  Dorty

Pro Honzíka...

Zahrada se červená a tak přišel čas na zdravé mlsáníčko. Dnes mají svátek všichni Honzíčkové, a protože i náš nejmladší vnouček má toto krásné jméno, udělala jsem mu na oslavu malý, lehký dortík. Věřím, že si společně pochutnáme a za chvíli už jedeme "vinšovat".

Suroviny: 1 dlouhé cukrářské piškoty, 1 odtučněný tvaroh, 1/4 litru mléka, 1 vanilkový pudink, miska čerstvých jahod, cukr dle chuti. Caro na močení piškotů. Červená želatina.

Postup: Nejprve si uvaříme caro. Dortovou formu vyložíme cukrářskými piškoty namočenými v caru. Uvaříme pudink a vyšleháme společně s tvarohem a cukrem na hladký krém. Polovinu krému natřeme na piškoty, položíme rozpůlené jahody. Další vrstva krému. Navrch pokrájíme jahody na plátky a pokryjeme celou plochu. Ve 1/4litru vody s jahodovou šťávou uvaříme červené želé a zalijeme celý dortík. Necháme 24 hodin v lednici. Před podáváním dozdobíme šlehačkou a čerstvými jahodami.

Recept lze obměnit s jiným ovocem, které nyní dozrává, borůvky, maliny, rybíz nebo angrešt.

Sirup z černého bezu

13. června 2016 v 7:34 | Natty |  Bylinky - recepty

Bílé květy bezu černého...

Cesty, zahrady zdobí keře květu černého, který právě krásně kvete. Mně několik keřů od souseda nakukuje do zahrady a tak k tomuto zdravím nabitým keřem mám snadný přístup a hlavně, není v prašném prostředí. Tak jsem natrhala několik květů a šup s nimi "kouzlit".

Suroviny: 15 - 20 květů bezu černého, 2 citróny, 1 litr vody, 20 g kyseliny citrónové, 1 kg cukru.

...hotový sirup...

Postup: Natrhané květy lehce osprchujeme, zalijeme 1 litrem vody, přidáme na kolečka nakrájené dva citróny zbavených peciček a přivedeme k varu. Necháme krátce 1 minutu povařit a odstavíme. Necháme 24 hodin louhovat a potom přes plátýnko přecedíme a vymačkáme. Tekutinu odměříme a dosypeme cukru v poměru 1:1. Přidáme kyselinu citrónovou a přivedeme k varu. Opět necháme jen minutku a sirup je hotový.

Do vyvařených skleněných lahví nalijeme hotový sirup a už si jen budeme pochutnávat s kvalitní pitnou vodou nebo do čaje.

První macek

3. června 2016 v 6:24 | Natty |  Téma týdne

Takové krásné odpoledne plné sluníčka...

Seno už máme uklizené a tak nastal čas na zábavu. Sbalíme pruty a odjíždíme k vodě. Kolem rybníka je klid a skoro žádný rybář. Prima, alespoň si můžeme vybrat místo podle svého "gusta".

Rozložíme "nádobíčko" a už vlasce letí i s nástrahou do vody. Pohodlně se usazujeme a pozorujeme malé kačenky, které plavou s maminkou po hladině. Ryby skáčou nad hladinu a užívají si také slunečného dne. Říká se: "Ryba skáče, rybář pláče". My neplakali, ale trpělivě čekali na první úlovek.

Teprve po dvou hodinách se ozvalo první pípnutí a kapřík už visel na háčku. Bohužel byl šikovnější než já a v polovině cesty se vypnul. Nevadí, určitě přijde další.

Kolem šestnácté hodiny přijela dcera s kamarádkou a hned se hnala k prutům. Však už letos poctivě zastupuje manžela, který je dva měsíce po úrazu a tak musí s rybařením pomalu. Je pravda, že nyní, po dvou měsících už zase chodí, ale ještě nějaký čas bude trvat, než bude zcela fit.

Dcera Iva nahodila první prut, druhý a netrvalo ani 10 minut a už se ozval záběr. Vytáhla kapra 56 cm a byl moc pěkný. "Pytlák", tak říkám kaprům, které beru domů a musí do "pytle". Dnes z něj budou řízečky.Mrkající

Po dalším náhozu se ozval signalizátor a Iva utíká k prutu. Zasekne a cívka se točí jako zběsilá. Iva chvíli čeká a pak utíká od pruty se slovy: "Jejda, vezmi si to, to bude nějaká Minda".

Beru prut a už vím, že to bude opravdu pěkný kapr. Vzájemně spolu bojujeme a po nějaké chvíli Iva už podebírá krásného šupináče. Září štěstím, vždyť je to první velký kapr, kterého sama ulovila. Jak jí rozumím, vždyť před čtyřmi roky, kdy jsem začínala, jsem na tom byla podobně.

...Ivuščin první macek...

Někdy stačí málo, aby člověk prožíval spokojený život - běžné malé denní radosti, které pohladí dušičku a tím vykouzlí na naší tváři úsměv.Smějící se