Vítejte a těším se na Vás.

Červen 2014

Marmeláda z černého rybízu

30. června 2014 v 4:42 | Natty |  Ovoce

Nastal ten správný čas...

v zahradě zrají jahody, rybíz a tak je radost pobíhat po zahradě a plnit si "huběnky" zdravými a chutnými plody. Protože však máme "jen jeden" žaludek, proto čeho je více je třeba zužitkovat s myšlenkou na zimní časy, kdy je ovoce nedostatek. A protože máme dva keře černého rybízu, jeden je na mlsání a druhý jsem dnes obrala a udělala výbornou marmeládu.

Suroviny: Miska černého rybízu, krystal, vanilkový cukr, skořice. Doporučuji dělat po 1 kg.

Postup: Černý rybíz otrháme i se stopkami a několika listy. Omyjeme pod tekoucí vodou, rozmačkáme šťouchadlem na brambory a vše vaříme 25 minut za občasného promíchání mírným varem. Necháme schladit a prolisujeme přes plátýnko. Odměříme množství a dáme na 1 litr šťávy 1 kg cukru, 1 vanilkový cukr a špetku skořice. Povaříme 20 minut a plníme do vyvařených skleniček. Zavíčkujeme a 15 minut sterilizujeme.

Děti mají rády palačinky s domácí marmeládou a tak jsem dnes zavařila první skleničky. Následovat bude červený rybíz, kterého mám také dva keře a nakonec bílý, který má ještě čas. A protože pomalinku odkvétají moje nádherné růže, voní chaloupka dalším "růžovým medem", který je jak už jsem zde psala vynikající a všem doporučuji.

Malinkou poznámku si ale na závěr neodpustím. Jezme ovoce i zeleninu co nejvíce v čerstvém stavu, neboť právě pravidelnou každodenní konzumací si posilujeme svojí imunitu a pak jsme připraveni na podzimní a zimní měsíce. Neupřednostňujme "vše do mrazáku a sklenic", tam dávejme opravdu už jen přebytky a mlsejme zdravě po celé letní dny.Mrkající

Dnes (1. července) jsem experimentovala...

natrhala jsem si "vrabčinky" a přidala dohromady s červeným rybízem a stejným postupem udělala první dávku třešňovo-rybízové marmelády a musím říci - výborná.

...vrabčinky...

...červený rybíz...

...tři sladké krasavice...

Ovoce dávám v poměru 1:1, aby pěkně rosolovatělo a musím říci, že už se dělá druhá dávka a já se těším, jak se budou vnoučátka olizovat.Mrkající

Pěkný nový týden.

Mateřídouška a zdraví

19. června 2014 v 7:04 | Natty |  Zdraví

Na řadu přišla fialová bylinka...

další čajíčkovou kúru po dobu 14 dnů můžeme zařadit do svého životního stylu. Mateřídouška je nyní v plném květu a kdo si jí doma pěstuje stejně jako já, tak si může tuto vynikající bylinku dopřát v podobě čerstvého čajíčku nebo usušit na pozdější dobu.

Pokud se rozhodneme pro pití čaje, stačí natrhat kytičku, omýt pod tekoucí vodou a celou rostlinku zalít vařící vodou. Necháme 15 minut louhovat a přecedíme. Pijeme bez doslazování, kdo však si nemůže "sladkou chuť" odpustit, může dosladit medem. Recept na čaj je zde.

...můj poklad na mezičce...

...kytička na čajíček...

Pokud se rozhodneme mateřídoušku sušit, tak je nyní ten správný čas. 5 cm vršky sestříháme a sušíme rychle ve stínu a v průvanu. Pěkně proschlou uchováme v látkovém sáčku a použijeme jako prevenci při chřipce, kašli, bolestivé menstruaci, pokud nás trápí močové cesty, proti zácpě, na uklidnění nervové soustavy, k posílení srdečního svalu, proti křečím v břišní dutině a jako obklad při bolestivých stavech na bolestivé místo.

Pokud si dopřejeme nyní 14 denní pitnou kúru a čaj budeme pít hned ráno, budeme se cítit svěže a mít velmi příjemný pocit v žaludku. K mateřídoušce můžeme přidat pár lístků jitrocele v poměru 1:1 a vychutnat si vynikající čaj, který prospěje také našim játrům, močovým cestám a případnému kašli. Do čaje můžeme přidat půlku citrónu.

Kromě čaje si můžeme udělat bylinkový polštářek, kdy sušenou mateřídoušku napěchujeme do plátěného sáčku a uzavřeme zipem. Výborný na spánek a navíc krásně provoní ložnici.

A rovněž si můžeme udělat léčivý sirup, kdy čerstvou mateřídoušku skládáme do sklenice, prosypeme cukrem a necháme 3 týdny na slunci. Potom slijeme tekutinu a lehce odpařujeme na 70°C do mírného zhoustnutí. Používáme při nachlazení, kašli a žaludeční nevolnosti.

Malinká a přesto velká, tak bych nazvala mateřídoušku a určitě, kdo má možnost, tak stojí za tu námahu "ohnout hřbítek" a tomuto nádhernému fialovému kvítku věnovat svou pozornost. Ona se nám 100x odmění.

Pěkný den.

Perníková chaloupka v zajetí růží

15. června 2014 v 5:11 | Natty |  Deníček

Královna květin v plné kráse...

ano, právě je jejich čas a v mnoha zahradách je vidět plno těchto nádherných květů jedné z nejkrásnějších květin naší přírody. Ani u nás na zahradě nechybí a jsem na ně opravdu pyšná. Krásně se vyjímají na bílé omítce chaloupky a já se těším pohledem na ně.

Ovšem není to jen krása, ale i ukryté zdraví, které si můžeme z růžových lístečků dopřát nejen pro srdíčko, ale i krásu. Pokud už lístečky začínají padat, nasbírejme si jich dvě plné hrsti a vyzkoušejme vynikající med. Recept je zde.
Až ochutnáte, určitě mi dáte za pravdu, že je výborný a každoročně si pár skleniček uděláte.Mrkající

...růže u vchodu na terasu...

...kráska mezi okny do dvora...

...krasavice mezi okny v čele chaloupky...

...třetí kráska na rohu chaloupky...

...úplně první pnoucí růže 20 let stará v zajetí přísavníku...

...růžová stolistá na hrobečku Kellynky...

...něžná...

...sladká...

...ohnivá...

Každodení rozcvička

11. června 2014 v 5:31 | Natty |  Zahrada

Sv.ně klouzavý...

jak jinak nazvat tyto zahradní škůdce, kteří jsou pro každého zahrádkáře "noční můra". Jejich oblíbená činnost je požírání všeho dobrého a krásného co jsme zasadili. A tak jsem se rozhodla, že letos jim dám co nejmenší šanci a ranní procházky s Roníčkem přírodou jsem zaměnila za každodenní sběr těchto "hnusáků".

Hned jak ráno vstanu, obléknu se, na pravou ruku vezmu gumovou rukavici, do levé krabičku a vyrážím na ně. Ideálně mezi 4 - 5 hodinou, to ještě nestačí zalézt a pak už je to jen ohnout, sebrat a vložit do krabičky. Ideální rozcvička pro tělo, které se nejen hezky rozhýbe, ale i prokrví na čerstvém vzduchu a to je pak ideální start do nového dne. Mrkající

Pohyb ano, ale ten pohled a odpor při sběru, ten se nedá nijak pominout. A tak malinko závidím těm, kteří bydlí v bytovkách a podobných aktivit jsou ušetřeny.Mrkající Na druhou stranu, krása kolem sebe, kterou si sami vytváříme, čistý vzduch a klídek za trochu té námahy stojí a popravdě, já bych za bydlení v bytě neměnila.

A tak 14 dnů pravidelně sbírám a provozuji tak nedobrovolnou "pohybologii". Na druhou stranu, každý pohyb je zdravý a ten ráno nejvíce. Po sběru přidám zalévání a krmení králíků a to mi tak vyjde do 8. hodiny, kdy usedáme s manželem k snídani. A to pak opravdu chutná, neexistují žádné výmluvy, že nemám po ránu hlad - já teda ano.Mrkající

Když berou jen amuři

4. června 2014 v 5:23 | Natty |  Rybaření

Všechno je jednou poprvé...

Práce kolem chaloupky jsou ukončeny a tak se vydáváme na "odpočinek" k vodě. Půjdeme na mělčinu, neboť sluníčko krásně prohřívá vodu a rybičky se tam stahují. Ráda bych si nějakou rybičku ulovila a obohatila opět svůj jídelníček o rybí mňamku.

Mám nahozeno, manžela posílám koupit jogurt a pečivo, abychom v klidu povečeřeli u vody. Za 20 minut první záběr a na háčku se třepotal malý amurek, asi 45 cm. Vyndala jsem mu háček z tlamičky, pošeptala kouzelnou větu a pustila zpět. Netrvalo dlouho a přišel druhý, stejně velký, asi bratříček nebo sestřička od toho prvního. Opět ho vracím vodě a čekám na další záběr.

Mezitím se vrátil manžel a přinesl večeři. Náš oblíbený jogurt neměli a tak koupil uzená kuřecí stehna a kaiserky. Pohodlně se usazujeme do rybářských křesílek a vychutnáváme si masíčko. V tom se ozvala rána do prutu a signalizátor záběru "zpíval".
"To bude pořádný macek", povídám manželovi a odkládám kuřecí stehýnko.

...amur 68 cm...

Myslela jsem, že to byl kapr, ale rychlá jízda ke břehu napovídala, že to bude amur. A byl, krásný kousek, 68 cm dlouhý. A tady zapracoval "strýček z Německa", já úplně zapomněla míru, která je povolená, abych si amura mohla odnést domů. 65 cm, 70 cm nebo kolik? Hlavička šrotuje, ale míra se nevybavuje. Mrkající

A tak mi manžel udělal fotečku a já amura vrátila vodě. Zavolala jsem synovi a mezitím si uvědomila, že jsem předloni chytila amura 74 cm a zrona přišla rybářská stráž. Amura obdivovali a říkali, že si pochutnám. Ale já ho vrátila vodě, neboť to byl 20 úlovek a já bych už nemohla chytat dál. Když "mozek naskočil", byl už amur v hlubině.

Nevadí, chytila jsem ještě několik krásných kousků, ale žádný nebyl jako ten v pořadí "třetí" a tak jsem domů odjížděla bez rybičky, ale s nádherným zážitkem, kdy jsem celkem ulovila 10 amurů a a ni jednoho kapra. To se mi za třetí sezónu, kdy rybařím ještě nestalo. Mrkající Kapří kluci a holky prostě byli asi na výletě.Smějící se

Červen

2. června 2014 v 4:14 | Natty |  Duše

Červen je inspirace...

všechno krásně kvete, dozrávají první plody, sluníčko krásně hřeje, louky pokrývají koberce kopretin
a srdíčko se chvěje...

A co ty a červen?
Také máš chuť zpívat jako ptáček, veršovat jako "veršotepec" a prožívat ty nejkrásnější chvíle?
Tak se svěř pomocí veršů a uvidíme, jak umíš otevřít své srdce krásnému měsíci ve znamení "červené".Smějící se

Pěkný nový týden.

Dáreček za básničku

1. června 2014 v 6:23 | Natty |  Dárečky

I když už dávno nejsem dítě...

přesto se raduji, z dárečku od jedné mladé dívenky, která nakoukla několikrát ke mně na blog a nechala pár milých slov. Moc to potěší, od vás všech, s kterými jsem v pravidelném kontaktu, ale když přijde někdo nový a mladý, okamžitě se vracím o několik let zpět a cítím se také jako "mladá holka".Mrkající

A protože mám svoje ustálené zvyky a snažím se ke každému z vás nakouknout a odpovědět na zanechaný komentář, tak se i stalo, že jsem nakoukla na nový blog a tam byla soutěž o veršíky s tématem škola a propiska.

Jejda, to je něco pro mě, veršíčky a pěkně z hlavy. A tak jsem napsala pár veršíků a jak jsem dopadla? Neuvěřitelné, i když dávno odrostlá dětským střevíčkům, na školu vzpomínám s láskou, tak jsem vyhrála 1. místo.Mrkající Moc mě to potěšilo a diplomek, který na mě čekal jsem si hned musela "odnést" do sbírky dárečků, protože každý dáreček potěší.

Simonko, moc děkuji.

A protože dnes mají svátek všechny děti, přeji všem dětem na celém světě především zdraví a lásku, dvě hodnoty, které jsou pro život nejdůležitější.

A protože i my byli kdysi děti a dnes máme svoje děti a dokonce už děti našich dětí, tak si přejme všichni dohromady to, co jsem napsala výše - zdraví a lásku.