Vítejte a těším se na Vás.

Duben 2014

Konec dubna

29. dubna 2014 v 5:10 | Natty |  Zahrada

Už jsou tam...

letos jsem si objednala u nové firmy na netu jiřiny a cibulky mečíků. Přišly v pravou chvíli a tak jsem neměla ani čas odpočinout po náročném víkendu na "rybačce" a už jsem relaxovala zdravou "pohybologií" na zahradě.

Pohled je stále krásný a než jsme se vrátili, stačily rozkvést první kvítky na mém nejstarším rododendronu, který jsme vysadili v roce 1994. kdy jsme začali s rekonstrukcí chaloupky. Je to veterán, ale i letos rozkvete do krásy a udělá radost nejen nám, ale všem kolemjedoucím, kteří pokukují po té naší jarní kráse.

...první kvítečky na "dědečkovi"...

...detail květu...

...nové hlízky jiřin...

...a už mají svá místečka...

...50 ks cibulek mečíků...

...a už jsou schované v záhonu, který bude určitě i v létě moc hezký...

Zatímco já sázela hlízy a cibulky, manžel posekl trávu a zahrada je opět jako "cukru". Letos je dostatek vláhy a tak tráva je pěkně zelená a společně s kytičkami je potěšením pro oči i dušičku.

Blíží se první májový den, určitě nás čeká "líbáníčko" pod rozkvetlou třešní a mě navíc opět tři dny na "rybačce", tentokrát ve středních Čechách. Smějící se

Tak vám všem přeji krásný start 30. dubna a ještě lepší přistání v nejkrásnějším měsíci roku.

Hezký den.

Jaro na chaloupce

23. dubna 2014 v 4:11 | Natty |  Deníček

Utekl první jarní měsíc...

letošní jaro je opravdu aprílové. Sluníčko střídají deště, bouřky, mrazy a kroupy. Velký mráz z minulého týdne poničil květy a i my zaznamenaly škody.

Přesto je jaro kouzelné a opět letos chaloupka "rozkvetla" do krásy...

...středový záhon plný jarních kytiček...

...modřence...

...tulipány...

...pravý petrklíč...

...narciska...

...pivoňkový tulipán...

...fialový petrklíč...

...tařice...

...tařice a mechy...

...iberka, tařice a fialový mech...

...konec skalky...

...celá rozkvetlá horní část skalky...

...iberka...

...barvínek...

...pravá strana skalky před chaloupkou...

...levá strana před chaloupkou...

...letos prvně rozkvetla nová jablůňka...

...i broskvička byla plná květů, které hodně pomrzly...

...detail kvítečku...

...brambory už jsou v řádcích...

...salát už půjde dnes na stůl...

...Boženka...

...sedm dětí od Boženky...

...Kačenka...

...osm dětí od Kačenky...

...všechno hlídá Roníček...

...250 květů na první pampeliškový med...

A dnes budu opět kouzlit a čarovat.Mrkající
K sedmikráskovému medu, z kterého jsem dělala velikonoční vajíčka z perníku přibude pampeliškový med a pak smrkové výhonky a hluchavky a květ černého bezu atd. A také už se objevily první lístečky břízy, tak po kopřivové kúře bude následovat "březová".

Opět se tento týden loučím, neboť v pátek odjíždím na víkend "prohnat rybičky"na Moravu.Smějící se

Perníková vajíčka

16. dubna 2014 v 5:11 | Natty |  Cukroví

Když venku sněží...

aprílové počasí nás provází v těchto dnech a tak je čas na "hraní". Já si pohrála s perníkovými vajíčky pro moje "chlapce", manžela, syna, zetě a vnuky. Sice si letos vajíčka nepřijedou vykoledovat, neboť odjíždíme na prodloužený víkend na 3 dny na "rybářský výlet", ale vajíčka mám připravená. Ještě upeču mazanec, beránka a pak hurá prohnat "rybičky".Mrkající

...vajíčka mám nazdobená a krásně voní po chaloupce...

...v mističce od vánočního pečení jim to také sluší...

Vajíčka jsou měkká, recept na měkké perníčky najdete zde, tak můžete také vyzkoušet, určitě si koledníci pochutnají.Mrkající

Přede mnou je ještě hodně práce především s přípravou na "rybářský výlet" a tak se tento týden loučím.
Přeji Vám krásné Velikonoční svátky plné radosti a pohody, zdravíčko a příjemně prožitý víkend.

Pěkné jarní dny.

Můj druhý jeseter

13. dubna 2014 v 4:52 | Natty |  Rybaření

Nádherný sobotní zážitek...

je po obědě a místo obvyklého kafíčka vyndávám svoje rybářské "nádobíčko" a prosím syna Toníka, aby mi dal "výcvik", neboť nastal ten pravý čas, abych se naučila zacházet s novými signalizátory s příposlechem, které jsem dostala od Ježíška.

"Nejprve si sestav stojan a pak si vyber barvy, které budeš chtít na stojanu", pravil Toník. Vybrala jsem si mojí milovanou červenou a zelenou a fialovou a modrou jsem nechala pro manžela. A pak už jen do ruky manuál a rady Toníka a netrvalo dlouho a už chaloupkou zněly mému oušku příjemné zvuky.

Konec výcviku, balíme a odjíždíme k rybníku. "Jejda, na mém místě, kde jsem minulou neděli chytila nádherného 9,5 kg kapra je obsazeno". Nevadí, sedneme si na hráz a uvidíme. Rozbalíme "nádobíčko" a já se těším, jak si zapnu nové hlásiče.

"Jeden dlouhý stisk a už se ozval krásný zvuk", tiše se usmívám a jdu připravovat nové pruty, které jsou opět od Ježíška Toníka.

Sáhnu do krabičky a vyndám "ony zázračné kuličky", které jsem si před měsícem udělala. Pruty jsou ve vodě, sluníčko krásně hřeje a hladina se třpytí jako zrcadlo. "Hm, to asi moc rybičky nepůjdou", tiše přemítám. Ale jako správný rybář nebo spíš rybářka trpělivě čekám. Těším se, zda uslyším ten toužebně očekávaný zvuk, který hlásí záběr.

Mezitím přišel Toníkův kamarád se synem, také rybáři a tak si vyprávíme, když se ozvalo první "pípnutí", ale byl to nejspíš jen přejezd ryby přes vlasec. Po nějaké chvíli se ozvalo na druhém prutu stejné "pípnutí" a zase ticho. Vyprávíme si dál a pravím: "Za chvíli se ozve třetí pípnutí a bude záběr". A opravdu, ozvalo se třetí "pípnutí" a hlásič se pomalinku rozjíždí. Nesmělé zvuky, pomalý pohyb svingrů a já jdu s klidem k prutu. Srdce se mi chvěje, lehce seknu a pak už je to jen "tanec pro dvě ruce".

Co na mě vykouklo z vody bylo pro mě neuvěřitelné. Můj druhý jeseter v "rybářském životě". Štěstí, radost a pocit něčeho, co nelze popsat, to je úlovek, který měl 90cm.

...jeseter 90 cm...

...můj druhý v životě...

...a jak se umí kroutit...

...za ocásek a zpět do vody...

Radost veliká, na moje první boilies a takový nádherný úlovek. A to jsem ještě před rokem nevěřila synovi, že chytání "mimo háček" je možné a o boilies se mi jen zdálo. A vida, dnes už to je pravda a dokonce taková krásná rybička.Mrkající

Lilek s kopřivovou nádivkou

9. dubna 2014 v 6:34 | Natty |  Zdravé recepty

Kopřivy už měří 10 cm...

a tak jsou stále denně na našem jídelníčku. Druhý týden popíjíme kopřivový čaj, který pročišťuje celý organismus a také denně se snažím přidat jednu velkou hrst do pokrmů. Nyní přišel na řadu lilek a tak jsem vynechala moje oblíbené maso a udělala náplň z darů slepiček a darů přírody. Manžel mě pochválil a to je pro mě to největší ocenění.Mrkající

Suroviny: 1 lilek, olej, cibule, česnek, vejce, sůl, pepř, hrst kopřiv, tvrdý sýr.

...lilek před zapečením...

...hotový pokrm...

Postup: Lilek podélně rozkrojíme, vydlabeme dužninu a nakrájíme na malé kostičky. Na oleji zpěníme cibuli, přidáme kostičky lilku, podlijeme 3 lžícemi vody a dusíme asi 10 minut. Přidáme vajíčka, já dávám 2 na osobu, takže celkem 4 a hrst nasekaných kopřiv. Necháme srazit a naplníme vydlabané lodičky lilku, které jsme mírně nasolili. Navrch dáme 2 plátky sýra, mírně podlijeme vodou a dáme na 45 minut zapéct.

Příloha: Zeleninový salát (papriky tří barev, bílý jogurt a lžíce plnotučné hořčice)

Lilek je nyní velmi levný, takže celý oběd pořídíme "za hubičku".Mrkající

Pěkný den.

Dušené kedlubny s kuřecím masem

7. dubna 2014 v 12:05 | Natty |  Zdravé recepty

K jaru patří ...

kedlubny a ředkvičky. Každý z nás je má určitě rád a právě jaro je nejvhodnější doba na jejich mlsání. Než však vyrostou na našich zahrádkách, které jsou určitě nejlepší, můžeme si tuto dobrotu dopřát koupenou. Když se podaří takový šikovný kup jako mě v Lidlu, dvě ohromné kedlubny za 14 Kč, tak to je oběd prakticky za "hubičku". A nejsou vůbec dřevnaté, takže si je můžeme za pár korun dopřávat dle libosti.

Já jsem si na dnešek naplánovala zadělávané s kuřecím masem a věřte nebo ne, stačila mi jedna. Oloupaná vážila 470 g, což je dost pro dva a druhou si necháme na mlsání jen tak pro chuť. A tak rychle k receptu, neboť venku je krásně a je třeba využít sluníčka, dokud hřeje.

Suroviny: Kedluben, kuřecí prsa, olej, cibule, sůl, pepř, polohrubá mouka, cukr a ocet.

...dvě kedlubny váží 1 kg...

...hotový oběd...

Postup: Kedlubnu oloupeme a nastrouháme na hrubém struhadle. Kuřecí prsa nakrájíme na kostky a na oleji orestujeme společně s cibulkou. Přidáme kedlubnu, osolíme, opepříme, malinko podlijeme a dusíme 45 minut. Zahustíme moukou a dochutíme lžící cukru a octa.

Příloha: Těstoviny

Kedlubna je velmi vhodná při redukčních dietách, obsahuje minimum kalorií
a spoustu látek prospěšných pro náš organismus.

Pěkný nový týden.

Kapří nugetky s kopřivami

4. dubna 2014 v 5:10 | Natty |  Zdravé recepty

Alespoň dvakrát týdně...

se doporučuje konzumace rybího masa a nám nastává sedm měsíců, kdy určitě budeme toto doporučení dodržovat. Není totiž nad čerstvě ulovenou rybičkou a pak už jen vlastní kouzlení. A tak z toho prvního letošního kaprříka jsem vám představila chuťovčičku v podobě tataráčku a dnes to budou pro změnu kapří nugetky doplněné královnou bylin - kopřivou.

Ale dost povídání a pojďme se pustit do receptu, který určitě stojí za vyzkoušení.

Suroviny: Fileta z půlky kapra, sůl, pepř, koření na ryby, česnek, hrst mladých kopřiv, vajíčko, hladká mouka, strouhánka a olej.

Postup: Půlku kapra vyfiletujeme, stáhneme kůži a 3x umeleme. Osolíme, opepříme, přidáme koření a stroužek česneku, hrst jemně nasekaných kopřiv a vajíčko. Promícháme a ze směsi utvoříme nugetky. Obalíme v hladké mouce, vajíčku a strouhánce a usmažíme na oleji. Přebytečný olej odsajeme ubrouskem.

Příloha: Bramborová kaše, rajčátka a jogurto-hořčičný dip. Dozdobíme čerstvou pažitkou.

Tataráček z kapra

2. dubna 2014 v 5:47 | Natty |  Ryby

Dobrota na topinku...

z prvního letošního kapra, kterého jsem si ulovila budou nejen řízečky, ale i vynikající tataráček.
Poprvé jsem ho udělala o vánočních svátcích a všichni si "pomlaskávali" a tak z aprílového "macka" (3,60 - 58 cm) bude tato dobrota.

Suroviny: 200 g vykoštěného masa z kapra, půlka cibule, 1 okurka, sůl, pepř, 1 lžíce polotučné hořčice, 1 lžíce kečupu, trochu sladké papriky, sójová omáčka a worčestrová omáčka na dochucení.

...naložený tataráček...

...tataráček na topince...

Postup: Maso třikrát umeleme na masovém strojku. Uděláme kopeček a do středu důlek. Osolíme, opepříme, přidáme hořčici, kečup, sladkou papriku, na jemno nakrájenou cibulku a okurku, dochutíme solí a omáčkami. Správně by se měl dát ještě syrový žloutek, ale ten nedávám z obavy salmonely. I tak je tataráček vynikající doporučuji vyzkoušet.

A co jsme ještě na včerejší první výpravě ulovili?
Koho to zajímá, může nakouknout tady.Smějící se