Vítejte a těším se na Vás.

Čas dovolené

29. května 2012 v 5:34 | Natty |  My ženy

Končí květen ...

nejkrásnější měsíc v roce
a je čas na rozhodnutí, kam na letní dovolenou.

Ten kdo bydlí ve městě...
jistě uvítá dovolenou na chatě nebo chaloupce. Jiný dá přednost třeba prohlídce zámků a hradů, jiný rád poputuje po turistických stezkách pěšky nebo na kole. Další si nejraději lehne doma u bazénu, vezme pěknou knihu a bude si užívat teplíčka a pohody v rodinném hnízdě. Někdo vyrazí za sportem třeba k moři a jiný se zase bude těšit na sluníčko za šumění vln, hlazení sluníčka a nicnedělání.

Všechno má pro naše zdraví velký přínos...
ať už ležíme doma na dece, nebo jdeme do lesa na borůvky, či si večer sedneme ke krbu a grilujeme něco dobrého, či vyndáme kolo a jedeme se projet, nebo jen tak dojdeme procházkou k rybníku a jdeme si zaplavat nebo se rozhodneme pro delší dovolenou někde u moře na horách či v zemi, kterou chceme poznat.

Slovo dovolená znamená...
že si dovolíme něco, co není náš běžný každodenní stereotyp, ale vybočení ze všednosti a pokud to splní naše očekávání, pak je to velký přínos pro duševní, ale i fyzické zdraví. O dovolené bychom si měli opravdu odpočinout, načerpat síly na další všední dny, načerpat nevšední zážitky, které nás obohatí na mnoho dalších dnů, které nás čekají po skončení dovolené.

Ideálně by to mělo být tak...
že lidé, kteří pracují fyzicky, měli by dovolenou čerpat klidnou, pohodovou, odpočinkovou, někde v přírodě, která uklidňuje, kde načerpáme nové síly do dalších všedních dnů. Naopak lidé, kteří mají duševní zaměstnání a nedostatek pohybu, ti by se měli zaměřit na aktivní dovolenou, třeba výlety na kole, surfování, jízdu na kolečkových bruslích, sjezd vodních toků apod. Procvičí jednostranně zatěžované svaly, okysličí organismus a tím si vylepší jak fyzickou, tak duševní schránku svého tělo. Nejlépe jsou na tom ti, jež mají fyzickou i duševní aktivitu během roku v rovnováze, ti si můžou zvolit dovolenou jak odpočinkovou, tak aktivní a čerpat pro sebe všechno krásné stejně jako po celý zbývající rok.

Ať se rozhodneme...
pro kterýkoliv druh dovolené, měla by nám přinést radost a pocit spokojenosti a na otázku, kde jsi byla o dovolené mohla odpovědět, byla jsem tam, kde mi bylo dobře a kde jsem načerpala síly a krásně si dovolenou užila.

A jaká je pro vás super dovolená ?

Komentáře

1 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 29. května 2012 v 6:15 | Reagovat

Souhlasím s posledním odstavcem a jsem sama za sebe ráda, když toto vše si v duchu po dovolené mohu říct.Všem tedy přeji dovolenou pohodovou ať už bude ztrávená kdekoliv.
Poslední dobou jsme začali s mužem preferovat dovolenou jeden rok u moře, druhý v lázních. Já osobně bych si odpočinula kdekoliv kde by byl klid, měla bych sebou knihu a spokojenou druhou polovičku. Nepotřebuji ani moře ani lázně.
Moře nás nyní už neláká, snad je to z obav našich zdravotních, nevím to jsme si nahlas neřekli. Letos jedeme do lázní a kam zamíříme příští rok nevím. Zdá se mě, že dovolenou nyní co jsme v důchodě máme po celý rok. Zpestřujeme si tak naši celoroční dovolenou důchodců každodenními odměnami. Ať už to je vycházkou, či jízdou na kole, nebo výletem do okolí a nebo také svými koníčky. Snad jen hlídání vnoučat nás vrátí do reálu, že jsme opět klasičtí občané jenž se zdržují doma a vaří, nakupují a starají se o rodinu. :-) Podotýkám, že rádi :-)

2 Oli Oli | Web | 29. května 2012 v 8:20 | Reagovat

Natty, já taky souhlasím především s posledním odstavcem. Dovolená musí přinést radost, spokojenost a odpočinek. Jen si myslím, že jednou za rok je to žalostně málo. I během roku si člověk musí dopřát alepsoň po víkendech spokojený odpočinek. Dostat dušičku na chvilku do pohody a radosti, 'nakrmit libido', aby se zase mohl vrátit do namáhavých a nepříjemných činností, kterým se chtě nechtě stejně nevyhne. :-D

3 signoraa signoraa | Web | 29. května 2012 v 14:15 | Reagovat

Vzhledem k tomu, že žiju v Praze, preferuji vždy dovolenou mimo město. Jezdívali jsme celé roky na Šumavu. Pracovala jsem ve školství a měla v létě volno téměř celé prázdniny, vyjma prvního a posledního týdne. Začátkem prázdnin jsme za auto připojili karavan a odjeli do Horní Vltavice, kde jsme měli známého vedoucího kempu, který nám "udělal cenu" a zůstávali až do konce srpna, také jsme jeden rok odjížděli až 3. září. :-D Týdny, kdy jsem musela být ve škole, byl s dětmi na Šumavě muž.
Pak děti rostly, osamostatnily se a u nás se začaly projevovat neduhy. Na mé astma mi doktoři doporučili moře. Takže, dokud držíme ještě pohromadě a jsme schopni zvládnout cestu, jezdíme k moři. Letos nás čeká Salento, což je oblast na podpatku Itálie, která je vyhlášená svým vynikajícím podnebím a je prý vhodná k léčení dýchacích obtíží. On i ten můj muž má totiž problémy s plícemi. Během pobytů u moře střídáme relaxaci s výlety a snažíme se o dané oblasti zjistit maximum a vidět co nejvíc.
Když to tak shrnu, na ty naše každoroční tři týdny u moře, šetřím celý rok. :-)
Jednou pravděpodobně skončíme zase na té Šumavě. :-)

4 Hanka Hanka | Web | 29. května 2012 v 14:19 | Reagovat

Natty, napsala jsi to všechno moc krásně a s posledním odstavcem taky souhlasím, i když já na žádnou dovolenou už spoustu let nemůžu, protože mám na starosti mamku. :-) Mně bohatě stačí naše sobotní výlety, to je úžasný relax a možná lepší, než týdenní dovolená někde na Riviéře. ;-)  :-)
Přeji tobě i všem tvým návštěvníkům příjemně strávenou dovolenou. :-) Hanka

5 Iva Iva | 29. května 2012 v 19:15 | Reagovat

Nattynko, na tvoji poslední otázku mám odpověď-jakákoliv dovolená. Skutečně za poslední tři roky jsme s mužem neměli žádnou, před tím to bylo o něco lepší, to jsme si urvali alespoň týden. Bohužel začínáme oba velmi silně pociťovat únavu a psychické vyčerpání. Je to tím, že jsme oba byli na volné noze a přestala být práce.Pak jí bylo zase strašně moc najednou.  Už rok je muž zaměstnaný jako státní zaměstnanec, jsem tomu strašně ráda, alespoň jeden pevný příjem. S časem to není valné ani tam, ale už je spokojenější. Musím ti říct, že se docela těšíme do důchodu, jestli se ho ve zdraví dožijeme. Já si na něj počkám však ještě 10 let.
Strašně bych letos chtěla strávit několik dní na naší chatě, i když ani to nebude jen odpočinek, jak tam nejezdíme, chatička chátrá. :-(  Jinak samozřejmě tobě i všem lidičkám,co jsem tu poznala přeji tu jejich "dovolenou snů"! :-)

6 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 29. května 2012 v 19:17 | Reagovat

Ano, každý by měl být tam,kde se cítí dobře. Já ač bydlím s horami za zády i na nich sedím :-D je pro mě nejkrásnější dovolená, když můžu vyrazit zase někam do hor. Můžu říct, že mám prošlápnuty všechny jak u nás tak u sousedů,na jejichž Tatry vzpomínám s nostalgií. Letos to budou naše Krkonoše. Přeju všem krásné a pohodové léto plné krásných zážitků. :-)

7 Margarita Margarita | Web | 29. května 2012 v 21:51 | Reagovat

Nattynko, já nevím co je to dovolená, ale kdybych někam měla jet tak někde do hor pod stan, ani mě moře neláká, ale doma mám gaučaře a práce, že jsem ráda, když večer vidím pelíšek. :-D
Možná, až mi bude stodvacet vyrazím k nějaké louži do hor (Adršpach) a budu dělat denně tůry do skal, večer spláchnu kosti v louži, zapálím doutník, popiji vínko a ráno vyrazím znovu. :-D
Krásnou dobrou noc ;-)

8 Natty Natty | Web | 30. května 2012 v 5:52 | Reagovat

Hezké středeční ráno děvčata :-D
Čtu si tady vaše komentáře a vidím, že skoro všechny máme stejný názor na "dovolenou". ;-) Ano, nejlepší je ta, kde je nám dobře, na kterou rádi vzpomínáme a která nám dá hodně do dalších všedních dnů...

Pro mě je super dovolená, stejně jako pro Alenku "u moře", nejlépe v pohybu (jezdím na aerobik) s partou děvčat, ale i "váleníčko se žabáčkem" na písčité pláži za šumění moře, klid, pohoda, žádná auta, jen sluníčko, snění, procházky po pláži a solení "žabího tělíčka". Mořská voda je přímo elixír zdraví a tak jako se uzené maso musí solit, aby vydrželo, tak je to i s mořskou vodou :D  ;-)

Miluji i sluníčko a tak letní dovolená je pro mě nejlepší u moře a v zimě na běžkách u nás na Vysočině ;-)
Pěknou středu :-D

9 Jezurka Jezurka | Web | 30. května 2012 v 17:10 | Reagovat

Já nejraději vzpomínám na dovolené u moře nejen kvůli tomu moři a že jsem si "vyhřála" páteř, ale hlavně kvůli tomu, že jsme jezdili s dětmi i vnoučaty, všichni Hujerovic, jsou to nezapomenutelné zážitky na nejkrásnější dovolené. Bylo to mockrát a potom ještě na pronajaté chalupě, všichni v kupě, výlety, procházky, bazén, hry s dětmi a posezení, no MANA NEBESKÁ, aspoň pro mne. :-D

10 Natty Natty | 31. května 2012 v 3:21 | Reagovat

[9]:Ježurko, úplně to vidím, nejkrásnější dovolené jsou vždy s těmi, koho máme rádi a pak to může být třeba "pod širákem" ;-)Ale moře je moře a kdo jednou zkusí, už neopustí :-D A tak já dnes letím dodržet tradici. ;-)Krásné červnové dny plné sluníčka a spokojenosti :-)

11 Hanka Hanka | Web | 31. května 2012 v 12:15 | Reagovat

Natty, už jsi asi pryč, ale i tak ti přeji krásný pobyt u moře. :-) Užij si ho i za mě. ;-)  :-) Hanka

12 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 31. května 2012 v 14:06 | Reagovat

Natty tak ty jsi nám uletěla :-D Měj se báječně. :-)

13 Lucka Lucka | Web | 1. června 2012 v 12:18 | Reagovat

Já taky miluju moře. To je pro mě to nej.. Bohužel se tam letos zase nedostanu, neb nejsou penízky. Vy si to tam užijte i za nás! :-D

14 otavinka otavinka | Web | 1. června 2012 v 20:19 | Reagovat

Milá Natty, tak se měj báječně, pořádně relaxuj, ale ty máš veškeré čiinosti tak vyvážené, že nemusíš o dovolené nic dohánět. Přeji pěkný pobyt a šplouchání vlnek. Já uvítám, pokud se mi podaří odjet na pár dnů na jih země české - do královského města Písku. Tam se obyčejně stane zázrak, protože se začnu cítit jako osmnáctka.A jsem šťastný člověk, který z toho dokáže čerpat delší čas. :-)

15 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 2. června 2012 v 16:37 | Reagovat

Nejvíc vzpomínám na dovolené s kluky, ale také u moře v Jugoslávii, v Piranu, pak v Pule, kam jsme jeli autobusem přes zajímavá místa. Dobré to bylo na Duchoňce na Slovensku, na Vranovské přehradě, v Beskydech na chatě, v Popradu , kde jsme bydleli  v přívěsu, jindy v hotelu. Pak také každé léto pod Košicemi na Slovensku aspoň 14 dní. Mám jaksi odcestováno a nejlépe je mi doma. To je ovlivněno omezeným pohybem, máme nakonec hezkou krajinu okolo na procházky i výlety na kolách (já už ne), hlavně muž jezdí denně- máme novou cyklostezku kolem trati na Prahu a řeky Sázavy, pod lesem, mezi lesy- prostě fajn. ;-)

16 occelli occelli | Web | 21. června 2015 v 6:30 | Reagovat

rychlý úvěr do hodiny :-!

17 riodis riodis | 11. dubna 2017 v 8:39 | Reagovat

Už víte, kam se vydáte na dovolenou na hory? ¨

18 Niky Niky | 16. května 2017 v 8:28 | Reagovat

Krásné tašky na léto pro dámy, které mají rády prostor a pestrost na dovolené:

19 Drak Drak | 16. května 2017 v 8:47 | Reagovat

Funkční a stylové tašky na dovolenou a cestování:

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.