Vítejte a těším se na Vás.

Perníková chaloupka 14

7. července 2011 v 15:17 | Natty |  Deníček

Skončily sváteční dny...

Prožili jsme dva pěkné dny, sluníčko hřálo, po dešti bylo všechno krásně zelené a tak nás to lákalo opět do přírody. V časných ranních hodinách jsem byla opět houbařit, neboť to bude můj "milovaný koníček" po celou letní sezónu. Úlovky odpovídají ročnímu období, houbařská žeň na Vysočině teprve přijde - srpen a září je v lesích tolik hub, že najde i ten, kdo tvrdí, že nikdy nic nenajde
Po obědě jsme byli první den sváteční na borůvkách a docela mě překvapilo, kolik "borůvkářů" objevilo naše místečko "U potůčku". Borůvek je dost a tak si této dobroty užije každý, kdo má rád tuto lesní dobrotu. Po sběru jsme si udělali pěkný výlet kolem památníku J.Wolkera až pod hrad Lipnici a domů jsme přišli večer pěkně unavení, ale spokojeni.
Druhý den sváteční jsem udělala borůvkové knedlíky a v poledne jsme si pochutnali. Odpoledne přijela dcera se zlatíčky a po svačince ze zahrádky, obrali jsme maliny, rybíz, jahody a višně, kterých je na zahrádce "požehnaně" jsme vzali košíček a "hajdy" do lesa. Lukášek se tulil a povídá: "Babi, až nějakého hříbečka uvidíš, tak mi řekneš a já ho uříznu" a tak se stalo. Sotva jsme vešli do lesa, hupky, šupky na "jedničku", máme lesy očíslované a já se rozhlédnu a už vidím hnědou hlavičku. "Lukášku, pojď sem" a už vidím ty oči, svítí se mu naprosto stejně jako mně, když uvidím ten lesní poklad. Užili jsem si dvě hodinky v lese, nasbírali houbičky a vraceli se zpět na chaloupku. Po cestě z lesa se mě děti ptaly, jest-li jim opravdu udělám ty borůvkové knedlíky, které jim maminka slíbila, než přijely na chaloupku. "Neudělám, už jsou připravené v misce a až dojdeme domů, tak budete mít večeři".
"Babííí, ty nemají chybu", prohlásil Lukášek a slupnul 5 knedlíků "na posezení". "A babíí, až zítra přijedeme, uděláš nám další?" - jen jsem se usmála a právě v tento okamžik, kdy píšu tyto řádky, mám v troubě borůvkový koláč, který jim dám, až se přijedou za hodinku rozloučit, než odjedou na dovolenou k moři.